JakubWspółczesne media intrygują, dziwią, oburzają, często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości. Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Olimpiady Wiedzy o Mediach, której celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. W kolejnej, VIII już edycji Olimpiady zorganizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wraz z 15 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy – w tym Jakub Kowalczyk – walczyli o indeks na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach. Patronat nad Olimpiadą objął Minister Edukacji i Nauki.
Gratulujemy Jakubowi, który został laureatem centralnego etapu Olimpiady Wiedzy o Mediach??? 
Życzymy sukcesów na studiach o kierunku medialnym. ???   olimpiada
 

wio"Wiosna, ach to ty!", chciałoby się zaśpiewać w zachwycie! Któż z nas nie czekał na ten czas z niecierpliwością?! W ten wyjątkowo ciepły i słoneczny dzień daliśmy upust iście wiosennej energii, poprzez taniec i śpiew w wykonaniu uczniów naszej szkoły! Tylu utalentowanych, rozśpiewanych i tańczących młodych ludzi, dawno nie widzieliśmy! Na scenie szkolnej auli odbyły się minikoncerty brawurowo wykonywanych gitarowych solówek, czy znakomite popisy wokalistów nawet w języku tureckim! Jeśli zaś ktoś chciał zobaczyć na własne oczy roztańczone piękne pary, mógł to zrobić udając się na parkiet gimnastycznej sali. Tańce klasyczne, standardy, ale i zestaw awangardowych kroków były mocnymi stronami tego występu! Cały dzień sponsorował kolor zielony!⚃ zaś nad całością próbowała zapanować pani Mirosława Czetyrbok, wieńcząc swe zabiegi sukcesem!

galeria>>> Tydzień kolorów

Uczniowie I LO wzięli udział w zorganizowanych przez Uniwersytet Warszawski WARSZTATACH Z EKONOMII EKSPERYMENTALNEJ DLA LICEALISTÓW „POGROMCY MITÓW EKONOMICZNYCH”

Hasłem kursu jest maksyma Sokratesa: Poznaj samego siebie.

Celem zajęć było wykazanie przydatności analizy ekonomicznej w naukach społecznych i w codziennym życiu. Kurs opierał się na metodach ekonomii eksperymentalnej. Uczestnictwo w eksperymentach online pozwoliło uczestnikom zrozumieć, jak działa ekonomia przez doświadczanie, a nie na zasadzie zapamiętania formułek z podręczników.

W czasie 10 godzin uczestnicy poznawali prawidłowości ekonomiczne biorąc udział w eksperymentach, po których dokonywali ich analizy wchodząc w rolę naukowców. Wyniki eksperymentów były odnoszone do teorii ekonomicznej.

>>> Certyfikat

GRATULUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM

picture14 dzień marca to Światowy Dzień Liczby PI, jest więc powód do bliższego kontaktu z Królową Nauk, tym razem w nieco lżejszym tonie. Na tę okoliczność na korytarzach naszej szkoły zostały zaprezentowane plakaty wykonane przez młodzież, a przedstawiające tę wyjątkową liczbę z ich punktu widzenia. Można też było poznać wiele matematycznych ciekawostek z życia codziennego, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy. Mało kto kojarzy matematykę z oryginalnym dowcipem, można więc było pośmiać się z żartów, które do łez potrafią rozśmieszyć matematyków.
Uczniowie podczas lekcji matematyki tworzyli komiksy zawierające jak największą ilość znaków PI oraz rozwiązywali ciekawe zadania.
Klasa 3g przygotowała też na tę okoliczność ciekawe konkursy: quiz dotyczący liczby PI, doświadczalne sprawdzanie, ile pieniędzy zmieści się w szklance w zależności od nominału, a także konkurs na podanie z pamięci jak największej liczby cyfr w rozwinięciu dziesiętnym naszej solenizantki. Zwyciężczyni podała, trudno w to uwierzyć, aż 48 cyfr. Gratulujemy. Zwycięzcy konkursów zostaną nagrodzenie niepytkami.
 
galeria
maraton11 marca, zgodnie z tradycją naszej szkoły, tegoroczni maturzyści rozpoczęli maraton maturalny z matematyki. Zainteresowanie było duże - na udział zdecydowało się ponad 60 osób.
Celem tej imprezy jest zawsze wspólna nauka, rywalizacja, ale też dobra zabawa. Uczestnicy rozwiązywali zestawy zadań zamkniętych z zakresu podstawowego, a uczniowie z klas rozszerzonych próbowali swoich sił także w poziomie rozszerzonym. Okazuje się, że nawet nauka w piątkowy wieczór może być ciekawa.