W ramach programu SPM 2.0 od stycznia do kwietnia wydarzyło się mnóstwo ciekawych wydarzeń. Podczas ferii zimowych chętni uczniowie otrzymali dostęp do narzędzia diagnostycznego PCT-Y (Profi Competence Test Young). Jest to najbardziej kompleksowy test badający stan emocjonalny, poziom samooceny, działania, funkcjonowania w szkole, potencjał, mocne strony i obszary do rozwoju osoby uczącej się. Ponad pięćdziesięciu uczniów liceum wzięło udział w badaniu oraz otrzymało wyczerpujący raport wspierający proces poznania samego siebie oraz proces wyznaczania dla siebie kierunków nauki i rozwoju ogólnego. W marcu natomiast na uczniów czekały dwa zadania, w tym jedno wzbudzające mnóstwo emocji.

 

 Klasa 1a na zajęciach z panem Jackiem Liminowiczem (Poznaję siebie przez sztukę) uczestniczy w projekcie na temat wpływu pasji i zainteresowań na samopoczucie człowieka. Efektem realizacji projektu będzie przygotowanie przez uczniów własnych podcastów, które zaraz po Świętach Wielkanocnych zostaną udostępnione do wysłuchania ich koleżankom i kolegom. Zadanie rozwija umiejętności komunikacyjne związane z samoprezentacją. Ponadto w klasach 1a i 1d odbyły się warsztaty z pedagog Julitą Zawadzką na temat rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Uczniowie zapoznali się z językiem szakala i żyrafy, metafory jasno obrazującej podstawowe założenia metody porozumienia bez przemocy. Zajęcia zostaną również przeprowadzone w pozostałych klasach pierwszych.