W maju uczniowie czterech klas uczestniczyli w zajęciach z terapeutą uzależnień, Piotrem Gierkowskim. Tematem rozmów była droga prowadząca do powstania nałogu - mechanizmy odpowiedzialne za wytworzenie się uzależnienia od substancji psychoaktywnej. Zajęcia zostały dofinansowane przez Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku.  

Każda prawdziwa, głęboka więź - relacje przyjacielskie, czy partnerskie, między rodzeństwem, czy między rodzicami a dziećmi - jest wyjątkowa, daje ogromną siłę. Obie strony dostają wsparcie i wiarę w siebie nawzajem. Istnieje kilka zasad, które sprzyjają nawiązywaniu kontaktów i podtrzymywaniu relacji:

  1. PRAWIDŁOWA KOMUNIKACJA – ważne, by mówić jasno, bez pouczania, ale też bez wyobrażania sobie, co druga osoba sobie pomyślała. Istotne jest nieprzerywanie drugiej stronie i aktywne jej słuchanie. Jeśli rzeczywiście jesteś zainteresowany tym, co mówi druga osoba, widać to: zadajesz pytania, jesteś w kontakcie wzrokowym, a często współodczuwasz emocje Twojego rozmówcy.
  2. ZAINTERESOWANIE PARTNEREM – spraw, by osoba, z którą rozmawiasz czuła się ważna, nie krytykuj jej. Krytyka boli. Jasne, że trzeba szczerze mówić o tym, co nam przeszkadza czy nas dotyka, ale ważna jest forma, przekazu – nie krzyki nie krytykanctwo. Mów o sobie - jak jej zachowanie wpłynęlo na Ciebie. Wyrażaj wdzięczność, doceniaj. Podziękuj jej za to, że jest. Troszcz się o tę osobę.
  3. BYCIE SOBĄ – nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Prędzej czy później to wyjdzie na jaw, a druga strona poczuje się oszukana i ciężko jej będzie Ci zaufać. Spróbuj jednak, zachowując siebie, spojrzeć na to, co mówi do Ciebie partner rozmowy, z jego perspektywy. Wykazując empatię, łatwiej go zrozumiesz i wyobrazisz sobie, co czuje.

 

mgr Julita Ewa Zawadzka - poniedziałek - piątek od 8.30 do 13.30 - telefon do szkoły 87 428 22 30, ZAPRASZAM DO ROZMOWY!

- pomoc psychologiczno - pedagogiczna - doradztwo zawodowe - poradnictwo dla uczniów i rodziców


We wtorek 21 marca uczniowie pierwszych klas uczestniczyli w zajęciach dotyczących zagrożeń wynikających z używania substancji psychoaktywnych. Prowadzący p. Paweł Martyniuk stworzył atmosferę do zadawania pytań i uzupełnienia swojej wiedzy na temat środków odurzających. Uczniowie analizowali nie tylko skutki eksperymentowania ze środkami uzależniającymi, ale także przyczyny, dla których młodzież bezkrytycznie sięga na przykład po dopalacze. Zajęcia sfinansowane dzięki wsparciu Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku.