im3W ramach projektu "PODNIESIENIE JAKOŚCI OFERTY EDUKACYJNEJ UKIERUNKOWANEJ NA ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIÓW Z OBSZARU KWJM: POWIAT GIŻYCKI - ILO" kolejna grupa uczestników Koła Informatycznego zdobywa licencję pilota drona. Dofinansowanie projektu z UE: 362 962,02 zł

W ośrodku Giże młodzież mogła skorzystać z wielu atrakcji, bo nie samą nauką człowiek żyje :)

reswtgfwtgwer

galeria

 

 

imagesChoć pogoda ostatnio nie rozpieszcza, to na przekór jej kaprysom postanowiliśmy świętować Dzień Dziecka jak zwykle na szkolnym boisku, właśnie w to piątkowe przedpołudnie! I tym razem nie zabrakło gier zespołowych, frykasów prosto z kocyka, grilla oraz nieśmiertelnej "Belgijki"!

galeria

 

 

ptgMiło nam poinformować, iż I Liceum Ogólnokształcące podpisało umowę o współpracy z Polskim Towarzystwem Geopolitycznym, którego prezesem jest dr Piotr Wilczyński. Celem współpracy jest popularyzacja wiedzy geopolitycznej, historycznej i geograficznej.
☑️Uczniowie realizujący rozszerzony program z geografii będą uczestniczyć w warsztatach, konferencjach i szkoleniach ukierunkowanych na geopolitykę.
☑️Otrzymają też wsparcie w trakcie przygotowań do konkursów i Międzynarodowej Olimpiady Geopolitycznej.
☑️Zainteresowanie skorzystają z Letnich Szkół Geopolityki.
Liczymy na owocną współpracę 🙂
 
 
 
 
laboratW środę (31.05.2022) uczniowie realizujący rozszerzony program biologii uczestniczyli w warsztatach organizowanych przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie w ramach projektu "Spotkania z Nauką".
Zajęcia miały formę ćwiczeń labolatoryjnych.🔬🧬🧪🌡
✅ W pierwszych z nich, zatytułowanych "Widma absorpcyjne czterech pochodnych hemoglobiny", uczniowie pod okiem dr hab. Elżbiety Łopieńskiej-Biernat wytworzyli oksy-, deoksy-, met- i karboskyhemoglobinę. Następnie przygotowali ich widma i określili długość fali, przy których występują maksima pochłaniania światła dla poszczególnych pochodnych hemoglobiny.
✅ W drugich zajęciach: "ABC biochemika: rozdzielanie, frakcjonowanie, wykrywanie", prowadzonych przez dr hab. Małgorzatę Dmitryjuk, uczestnicy poznali podstawowe techniki rozdzielania, frakcjonowania i wykrywania badanych składników w laboratorium biochemicznym.
✅ Wykonali trzy doświadczenia: elektroforezę DNA na żelu agarozowym, frakcjonowanie białek jaja kurzego oraz wykrywanie białek i cukrów za pomocą reakcji charakterystycznych.
Nasi uczniowie wyszli z zajęć bogatsi o nowe doświadczenia. 🙂
galeria