mgr Julita Ewa Zawadzka

pedagog szkolny, doradca zawodowy, realizator programu Akademia Mindfulness dla Młodzieży 

poniedziałek - 10.00 - 15.00

wtorek 9.00 - 14.00

środa - 10.00 - 14.00 (14.00 - 14.45 - godzina dostępności)

czwartek - 10.30 - 14.30

piątek - 10.00 - 14.00

Zapraszam do udziału w konsultacjach indywidualnych i zajęciach:

- trening uważności 

- wsparcie w radzeniu sobie z emocjami 

- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne 

- poradnictwo zawodowe - wsparcie w określeniu indywidualnego planu działania 

Zapisy na zajęcia i konsultacje poprzez Librus, Teams lub osobiście w gabinecie 103. Telefon do sekretariatu szkoły - 87 428 22 30

 

 Adresy i telefony instytucji, w których można szukać pomocy:

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Giżycku, ul.Smętka 5, tel. 87 428 33 15, 87 428 10 28

Centrum Psychiatrii ANIMA Olsztyn, Ośrodek w Węgorzewie ul. Zamkowa 23 (I piętro), tel. 888 460 750

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Giżycku, ul. Smętka 5, tel. 87 429 10 89

Sąd Rejonowy w Giżycku, III Wydział Rodzinny i Nieletnich, ul. Gdańska 11 pok. 109, tel. (87) 429-21-94, (87) 441-80-06

Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku, ul. Al. 1 Maja 14, tel (87) 429 13 36

Niebieska Linia – telefon dla osób doświadczających przemocy 800 120 002 

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12

Telefon Zaufania – uzależnienia behawioralne 801 889 880

 

§ 24. Do zadań pedagoga i psychologa w szkole należy w szczególności:

 1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

  1. a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
  2. b) udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • §24a. Do zadań pedagoga specjalnego w szkole należy w szczególności:

1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:

  1. a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  2. b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
  3. c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
  4. d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;

2) współpraca z zespołem, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy, w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

  1. a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
  2. b) udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
  3. c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
  4. d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;

5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, o których mowa w § 4 ust. 3 oraz w § 5;

6) przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły w zakresie zadań określonych w pkt 1-5.