Juz we wrześniu 2018 startuje nowy projekt ‘Kariera- Wybieram Swiadomie’. Program skierowny jest do uczniow naszego liceum i ma na celu ulatwic wybor dalszej ścieżki kariery zawodowej poprzez comiesieczne spotkania z absolwentami liceum.

PREZENTACJA z 25.09.2018r.

PREZENTACJA z 16.10.2018r.

PREZENTACJA z 07.11.2018r.

PREZENTACJA z 17.12.2018r.

PREZENTACJA z 08.02.2019r.

PREZENTACJA z 01.04.2019r.

plakat

Kto kryje się za projektem Kariera Wybieram Świadomie?

Czas przybliżyć Wam sylwetki pomysłodawców projektu


Pamela Światłowska, absolwentka klasy biologiczno-chemicznej (2007-2010, I LO) opiekunka klasy p.E.Wojciulewicz

- kierunek, uczelnia:  Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMed w Gdańsku,  goszczące uczelnie: University of Glasgow(UK), University of Virginia (USA) - Aktualnie: na uczelni Imperial College London (UK).Badania prowadzone z zakresu rozwoju miażdżycy oraz mechanowrażliwości komórek mięśnia sercowego.

Zgodnie z założeniami projektu, chciałaby aby obecni uczniowie liceum świadomie podejmowali decyzję odnośnie dalszej drogi życiowej ale także chce się zwrócić w kierunku promowania oraz wsparcia aplikacji dziewczyn na kierunki inżynieryjne i ścisłe.

 

 Arkadiusz Chrostowski Kilka słów o nim:

- Ukończył 1 LO o profilu humanistycznym następnie rozpoczął czas poszukiwań i kolejno były studia z Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, następnie Teologia na Uniwersytecie Warmińsko Mazurskim, dalej Turystyka i Rekreacja na Uniwersytecie Warmińsko Mazurskim i studia magisterskie z Turystyki i Rekreacji na AWFiS Gdańsk.
- ktualnie studia podyplomowe MBA na uczelni ASBiRO

- Wprowadza w swoim życiu zmiany aby to co robi miało sens! Interesuje się prowadzeniem biznesu, przedsiębiorczością, szkoleniami, rozwojem osobistym, lubi dobre książki oraz szeroko pojęty sport. ?‍♂️?‍♂️?️‍♂️⛹️‍♂️?‍♀️

Podczas wykładu zwróci uwagę na celowość działań oraz czerpanie satysfakcji z życia zawodowego oraz prywatnego!

Arek to wieczny optymista

 

Śledź nasz profil i podziel sie z nami co chcialbyś uslyszeć na naszych spotkaniach-  https://www.facebook.com/Kariera-Wybieram-%C5%9Awiadomie-498338603952921/

 

Miejsce realizacji: I LO w Giżycku

Termin realizacji: wrzesień 2018 – maj 2019

Kordynator projektu: mgr Jolanta Cieślewicz

Nauczyciele wspierający: mgr Marek Cieślewicz

Realizatorzy projektu: uczniowie i nauczyciele I LO

Opis projektu

1) Wstęp

Projekt stwarza możliwości poznania sylwetki patrona szkoły oraz jego twórczości. Uczniowie mogą wykazać się kreatywnością, samodzielnością i odpowiedzialnością. Realizują zadania, uczą się pracy w zespole. Sami organizują swoją pracę, a także uczą się jak prezentować jej efekty. Uczestnicy korzystają z różnych żródeł informacji, selekcjonują zdobytą wiedzę.

 

2) Cele projektu

Uczeń

  • zna biografię Wojciecha Kętrzyńskiego
  • czyta i analizuje utwory pisarza
  • interpretuje twórczość patrona
  • planuje własną pracę, wykonuje zadania projektowe
  • korzysta z różnych żródeł informacji
  • gromadzi, selekcjonuje zdobyte informacje w celu przygotowania konkursów, akademii
  • prezentuje zebrany materiał
  • odpowiada za pracę własną i całego zespołu
  • zna na pamięć fragmenty utworów Wojciecha Kętrzyńskiego
  • uczestniczy w akademii „Znam bohaterów Niepodległej“

 3) Formy realizacji

  • wystawa w holu szkoły
  • konkurs plastyczny fotograficzny, recytatorski
  • montaż słowno-muzyczny
  • artykuły, sprawozdania do gazetki szkolnej
  • promocja w środowisku lokalnym
  • album z krótką notką biograficzną wybranej postaci historycznej (bohatera kolażu)

 4) Zadania do realizacji

Wrzesień – wykonanie gazetki ściennej poświęconej życiu i działalności Wojciecha Kętrzyńskiego (hol szkoły)

– konkurs plastyczny – wykonanie ilustracji do wybranego utworu Kętrzyńskiego

  • sposób realizacji: uczniowie wykonują ilustracje (technika dowolna). Prezentacja prac uczniowskich w holu szkoły.
  • sposób dokumentowania: zdjęcia prac, najciekawsze prace zamieszczone na stronie internetowej szkoły

Październik – zorganizowanie szkolnego konkursu wiedzy o życiu, działalności i twórczości patrona

  • sposób realizacji: opracowanie regulaminu konkursu, zadań konkursowych. Przeprowadzenie konkursu.
  • sposób dokumentowania: regulamin konkursu, zestaw zadań konkursowych, protokół z przeprowadzonego konkursu

Listopad – program artystyczny pt. „Co to znaczy być Polakiem?“

  • sposób realizacji: opracowanie scenariusza programu w którym przedstawione będą sylwetki wybitnych Polaków związanych z rocznicą 100-lecia Niepodległości
  • sposób dokumentowania: zdjęcia z akademii, artykuł/sprawozdanie z uroczystości na stronie internetowej szkolnej gazetki, notatka w kronice szkoły.

Grudzień/Styczeń – konkurs fotograficzny pt. „Znam bohaterów Niepodległej“

  • sposób realizacji: wykonanie kolażu (postacie Polaków z różnych epok, zaangażowanych w proces niepodległościowy, zaprezentowanie w formie notki biograficznej dorobku wybranego bohatera)
  • sposób dokumentowania: zdjęcia prac, przygotowanie albumu, w którym zaprezentowani zostaną bohaterowie Niepodległej

 Luty/Marzec – szkolny konkurs recytatorski (wykorzystanie prac plastycznych – ilustracji do utworu)

  • sposób realizacji: opracowanie regulaminu konkursu, powołanie komisji, zorganizowanie konkursu (szkolny/ międzyszkolny)
  • sposób dokumentowania: regulamin, lista uczestników, protokół, zdięcia/wydarzenie filmowane

Kwiecień/Maj – wycieczka do Kętrzyna, śladami Wojciecha Kętrzyńskiego (udział biorą uczniowie zaangażowani w realizację projektu oraz osoby nagrodzone)

  • sposób realizacji: zwiedzanie Muzeum Kętrzyńskiego, wystawa plenerowa przed ratuszem miasta Kętrzyn
  • sposób dokumentowania: zdięcia, filmy, sprawozdanie z wycieczki

5) Efekty projektu:

dla ucznia

  • zna sylwetkę patrona oraz jego twórczość
  • potrafi współpracować w grupie
  • integruje się z uczniami innych klas/szkół
  • staje się bardziej komunikatywny, kreatywny, odpowiedzialny
  • doskonali sprawność mówienia, czytania w różnych sytuacjach komunikacyjnych

dla szkoły

  • współpraca z Biblioteką Miejską, panem Janem Sektą
  • promocja szkoły w środowisku
  • pozyskanie środków na wycieczkę do Kętrzyna

dla środowiska

  • kontakty z mediami
  • upowszechnienie informacji o osiągnięciach szkoły
  • promocja i korzystny wizerunek szkoły
  • zainteresowanie szkołą potencjalnych uczniów
  • zaprezentowanie swoich osiągnięć w środowisku