Miejsce realizacji: I LO w Giżycku
Termin realizacji: wrzesień 2018 – maj 2019
Kordynator projektu: mgr Jolanta Cieślewicz
Nauczyciele wspierający: mgr Marek Cieślewicz
Realizatorzy projektu: uczniowie i nauczyciele I LO
Opis projektu
1) Wstęp
Projekt stwarza możliwości poznania sylwetki patrona szkoły oraz jego twórczości. Uczniowie mogą wykazać się kreatywnością, samodzielnością i odpowiedzialnością. Realizują zadania, uczą się pracy w zespole. Sami organizują swoją pracę, a także uczą się jak prezentować jej efekty. Uczestnicy korzystają z różnych żródeł informacji, selekcjonują zdobytą wiedzę.
2) Cele projektu
Uczeń
- zna biografię Wojciecha Kętrzyńskiego
- czyta i analizuje utwory pisarza
- interpretuje twórczość patrona
- planuje własną pracę, wykonuje zadania projektowe
- korzysta z różnych żródeł informacji
- gromadzi, selekcjonuje zdobyte informacje w celu przygotowania konkursów, akademii
- prezentuje zebrany materiał
- odpowiada za pracę własną i całego zespołu
- zna na pamięć fragmenty utworów Wojciecha Kętrzyńskiego
- uczestniczy w akademii „Znam bohaterów Niepodległej“
3) Formy realizacji
- wystawa w holu szkoły
- konkurs plastyczny fotograficzny, recytatorski
- montaż słowno-muzyczny
- artykuły, sprawozdania do gazetki szkolnej
- promocja w środowisku lokalnym
- album z krótką notką biograficzną wybranej postaci historycznej (bohatera kolażu)
4) Zadania do realizacji
Wrzesień – wykonanie gazetki ściennej poświęconej życiu i działalności Wojciecha Kętrzyńskiego (hol szkoły)
– konkurs plastyczny – wykonanie ilustracji do wybranego utworu Kętrzyńskiego
- sposób realizacji: uczniowie wykonują ilustracje (technika dowolna). Prezentacja prac uczniowskich w holu szkoły.
- sposób dokumentowania: zdjęcia prac, najciekawsze prace zamieszczone na stronie internetowej szkoły
Październik – zorganizowanie szkolnego konkursu wiedzy o życiu, działalności i twórczości patrona
- sposób realizacji: opracowanie regulaminu konkursu, zadań konkursowych. Przeprowadzenie konkursu.
- sposób dokumentowania: regulamin konkursu, zestaw zadań konkursowych, protokół z przeprowadzonego konkursu
Listopad – program artystyczny pt. „Co to znaczy być Polakiem?“
- sposób realizacji: opracowanie scenariusza programu w którym przedstawione będą sylwetki wybitnych Polaków związanych z rocznicą 100-lecia Niepodległości
- sposób dokumentowania: zdjęcia z akademii, artykuł/sprawozdanie z uroczystości na stronie internetowej szkolnej gazetki, notatka w kronice szkoły.
Grudzień/Styczeń – konkurs fotograficzny pt. „Znam bohaterów Niepodległej“
- sposób realizacji: wykonanie kolażu (postacie Polaków z różnych epok, zaangażowanych w proces niepodległościowy, zaprezentowanie w formie notki biograficznej dorobku wybranego bohatera)
- sposób dokumentowania: zdjęcia prac, przygotowanie albumu, w którym zaprezentowani zostaną bohaterowie Niepodległej
Luty/Marzec – szkolny konkurs recytatorski (wykorzystanie prac plastycznych – ilustracji do utworu)
- sposób realizacji: opracowanie regulaminu konkursu, powołanie komisji, zorganizowanie konkursu (szkolny/ międzyszkolny)
- sposób dokumentowania: regulamin, lista uczestników, protokół, zdięcia/wydarzenie filmowane
Kwiecień/Maj – wycieczka do Kętrzyna, śladami Wojciecha Kętrzyńskiego (udział biorą uczniowie zaangażowani w realizację projektu oraz osoby nagrodzone)
- sposób realizacji: zwiedzanie Muzeum Kętrzyńskiego, wystawa plenerowa przed ratuszem miasta Kętrzyn
- sposób dokumentowania: zdięcia, filmy, sprawozdanie z wycieczki
5) Efekty projektu:
dla ucznia
- zna sylwetkę patrona oraz jego twórczość
- potrafi współpracować w grupie
- integruje się z uczniami innych klas/szkół
- staje się bardziej komunikatywny, kreatywny, odpowiedzialny
- doskonali sprawność mówienia, czytania w różnych sytuacjach komunikacyjnych
dla szkoły
- współpraca z Biblioteką Miejską, panem Janem Sektą
- promocja szkoły w środowisku
- pozyskanie środków na wycieczkę do Kętrzyna
dla środowiska
- kontakty z mediami
- upowszechnienie informacji o osiągnięciach szkoły
- promocja i korzystny wizerunek szkoły
- zainteresowanie szkołą potencjalnych uczniów
- zaprezentowanie swoich osiągnięć w środowisku