IMG 5570Jak co roku przyjęliśmy zaproszenie 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej im. Zawiszy Czarnego. W dniach 12-13 lutego odbyły się warsztaty historyczno-edukacyjne poświęcone „Deportacji Polaków na Sybir". Obejrzeliśmy film dokumentalny, w którympani Halina Bieniakońska-Żak wspominała swoje doświadczenia z deportacji za Ural.

Film oraz zgromadzone eksponaty wywarły na nas olbrzymie wrażenie. Zrozumieliśmy, co to znaczy, że Polacy znaleźli się na „nieludzkiej ziemii".

 

 

Narodowa Agencja ogłosiła wyniki konkursu wniosków o akredytację – znaleźliśmy się na liście szkół, którym przyznano akredytację.

Jest to ogromny sukces naszej szkoły i duże przedsięwzięcie, które pozwoli społeczności szkolnej rozwijać kompetencje językowe, dostosować praktyki pedagogiczne do nowoczesnych standardów nauczania. Takie podejście przyniesie pozytywne efekty oraz przyczyni się do zdrowszego i bardziej zrównoważonego środowiska szkolnego, w którym uczniowie osiągną sukcesy zarówno w nauce, jak i w życiu.

Zwracamy się z gorącą prośbą do wszystkich darczyńców o wsparcie naszej szkoły poprzez przekazanie 1,5% podatku na konto Fundacji Rosa, wpisanej do KRS pod nr 0000207472. 

Identyfikator naszej szkoły: 113839

> ULOTKA

Kurs uważności, opracowany przez Akademię Mindfulness dla Młodzieży w Warszawie, to seria sześciu lekcji przeznaczona dla uczniów w wieku dorastania. "Nie traktujemy Mindfulness jako kolejnego przedmiotu do uczenia się. Program w sposób bezpośredni stanowi zaproszenie do doświadczania swojego oddechu, ciała, uczuć, myślenia".

Zapraszam młodzież liceum do udziału w Treningu Uważności w formie zajęć pozalekcyjnych. Proszę o kontakt w Librusie lub w sali 103 -  Julita Zawadzka, pedagog szkolny i nauczyciel AMdM.

Istotne w kontekście edukacji badania naukowe nad uważnością dowodzą, że dzięki regularnemu treningowi Mindfulness: zwiększa się nasza zdolność koncentracji, rozwijamy umiejętność empatii, czujemy większą kontrolę nad naszym codziennym życiem - i również lepiej śpimy, wzmacnia się zdolność organizmu do samoregeneracji, rozwijamy odporność psychiczną, budzimy się do pełniejszego, bardziej satysfakcjonującego doświadczania życia - wszystkimi zmysłami. 

Każda z sześciu lekcji trwa, w zależności od możliwości czasowych, od 45 do 60 minut. Odbywa się w formie prezentacji łączącej wypowiedzi bohatera/ki (przewodnika danego tematu), informacje naukowe oraz ćwiczenia uważności, po których uczniowie dzielą się swoimi wrażeniami.

łozakZ ogromną dumą informujemy, że uczennica klasy drugiej Lidia Łozak została laureatką prestiżowego programu oświatowego dla szkół ponadpodstawowych "Inżynierowie Przyszłości", organizowanego przez Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Lidia wyróżniła się wśród konkurencji, a jej projekt badawczy znalazł się w elitarnym gronie 100 najlepszych inicjatyw edukacyjnych zgłoszonych do tego programu. W ramach tego osiągnięcia Lidia uzyskała dofinansowanie na realizację własnego projektu badawczego z dziedziny fizyki. To nie tylko fantastyczna okazja do rozwijania pasji i zainteresowań naukowych, ale także szansa na przyczynienie się do tworzenia innowacyjnych rozwiązań badawczych. W dalszym etapie programu, spośród realizowanych projektów zostaną wyłonieni zwycięzcy, którzy otrzymają całoroczne stypendium. Trzymamy kciuki za Lidię i z niecierpliwością czekamy na wyniki jej twórczej pracy badawczej. Opiekunem projektu jest Sylwia Jagła-Garbowicz.

 

 

Ferie 1024x474W ramach projektu z podstaw przedsiębiorczości grupa uczniów klasy 3c zorganizowała lekcję pod tytułem „Bezpieczne ferie”. Zajęcia poprowadził młodszy ratownik medyczny, który przedstawił istniejące zagrożenia, z jakimi można się spotkać w trakcie zimowego wypoczynku. Pamiętajmy - umiar, zdrowy rozsądek i ostrożność pozwolą cieszyć się zimową aurą oraz spędzić ferie zimowe bezpiecznie.

galeria

 

 

Bez nazwyWielkie i wytęsknione oczekiwanie na przerwę świąteczną dobiegło końca! Dziś Jasełka, czyli bożonarodzeniowy spektakl o istocie tych świąt! W tym roku jego formuła wzbogacona została o kwintet instrumentalny, a także niezwykle sugestywne kostiumy aktorów! Jeśli dodamy do tego wspólne kolędowanie w szkolnej auli, to niechybnie oznacza to nadchodzący czas spokoju, rodzinnej bliskości i cichej radości z narodzenia Dzieciątka! Tego dnia wspólnie świętowaliśmy jako klasy przy wykwintnie zastawionych stołach, życząc sobie wszystkiego, co najlepsze i bliskie sercu każdego człowieka. Serdeczne podziękowania kierujemy do ks. Rafała Małoty i wszystkich tych, którzy przyczynili się do znakomitego odegrania swoich ról w Jasełkach! Tym samym i Wam drodzy uczniowie, absolwenci i sympatycy naszego liceum, życzymy zdrowych, spokojnych świąt Bożego Narodzenia, a także szczęśliwego Nowego Roku!!!

galeria

 

412703388 864670622120461 249272459638163683 nWielka kocia łapa wszystkim, którzy wsparli zbiórkę na rzecz Stowarzyszenia Brat Kot w Giżycku. Kotki zadowolone. Przekazana karma i koce cieszyły się dużym kocim zainteresowaniem.
 
 
 
 
 
 
 

406861964 858328809421309 8104339458802454722 nSpotkanie świąteczne z podopiecznymi DPS Giżycko było dla uczniów klasy IId dużym przeżyciem. Nie tylko przedstawili Jasełka, zaśpiewali kolędy i przekazali świąteczne kartki, ale też podzielili się dobrem i życzliwością.

 

 

 

 

 

Dzień był pełen atrakcji. Jeszcze raz dziękujemy za zaproszenie.
galeria
 
 
 
 
412307154 862945872292936 5787555477817526516 nHistoria zaczyna się w Betlejem, mieście położonym w Autonomii Palestyńskiej, które przez lata było w centrum napięć politycznych, konfliktów zbrojnych oraz ataków terrorystycznych. Właśnie tam ponad dwa tysiące lat temu narodził się Jezus Chrystus.
W Grocie Narodzenia Pańskiego w Betlejem płonie wieczny ogień. To właśnie od niego co roku odpala się jedną malutką świeczkę, której płomień niesiony przez skautów w wielkiej sztafecie przez kraje i kontynenty obiega świat.
Sam moment odpalania Światła w Betlejem jest wyjątkowy. Dla tej idei ludzie potrafią na chwilę się zatrzymać, powstrzymać złość i gniew. W ponad 30-letniej historii Betlejemskiego Światła Pokoju, w zmieniających się warunkach politycznych, nigdy nie zdarzyło się by Światło nie wyruszyło z Betlejem w swoją drogę. To czyni ze Światła znak pokoju, poświadczenie wzajemnego zrozumienia i symbol pojednania między narodami.
Takim darem skauci z całej Europy, a wśród nich harcerki i harcerze ZHP pragną podzielić się ze wszystkimi. Niosąc lampiony ze Światłem do parafii, szkół, szpitali, urzędów i domów, dzielą się radosną nowiną i krzewią największe uniwersalne wartości braterstwa i pokoju.
Dziękujemy harcerzom z 7 Drużyny Starszoharcerskiej "Huragan" za wizytę ❤️
 

412368766 862444285676428 1725296629649207993 nUczniowie klasy I (c,f) oraz IV (a,c) naszego Liceum przekazali podopiecznym Stowarzyszenia na Rzecz Chorych z Chorobą Nowotworową Promyk w Giżycku świąteczne dary. Zdrowie, życzliwość, pogoda ducha - to najczęściej składane życzenia przy świątecznym stole. Tego również życzymy podopiecznym i pracownikom Stowarzyszenia.

 

 

 

407683185 853435463243977 3313818794964756473 nW piątek 1 grudnia, w Gołdapi odbyły się Mistrzostwa Rejonu VI w siatkówkę dziewcząt. Nasze zawodniczki zdobyły II miejsce i awansowały do dalszej fazy rozgrywek o mistrzostwo województwa.

 

 

 

 

 

13 grudniaW rocznicę wprowadzenia stanu wojennego w Polsce 13 grudnia 1981 roku, odbyła się uroczystość upamiętniająca to tragiczne wydarzenie. Tym razem o tyle wyjątkowa, że wypełniona obecnością wyjątkowego gościa- pani Marii Grodzkiej, znakomitej polonistki naszego liceum, która podzieliła się z nami wspomnieniami z tamtych dramatycznych dni. Dla nas młodych, to zamierzchła przeszłość odtwarzana raczej w przestrzeni medialnej, relacjach z uroczystości rocznicowych, czy opowieściach rodziców. Taka żywa lekcja historii, to nie tylko uświadomienie sobie czym jest wolność, ale również dojmujące przekonanie, że jest wartością niezwykle ulotną, jeśli się o nią nie walczy! Znakomita oprawa muzyczna na najwyższym poziomie, sprawiła, że klimat tamtych czasów stał się niemal dotykalny. Serdeczne podziękowania kierujemy do gości, wykonawców, a także organizatorów tego apelu!

galeria

 

 

W trzech klasach pierwszych został przeprowadzony warsztat dla uczniów i uczennic na temat samooceny i pewności siebie. Poczucie własnej wartości jest zależne od tego, jak sami siebie postrzegamy. Widoczne jest w samoocenie, głównie poprzez ocenianie różnych aspektów obrazu siebie, np. wyglądu, zdolności, umiejętności, charakteru, wiedzy. Niełatwym zadaniem okazała się dla wielu osób uczestniczących w zajęciach próba odpowiedzi na pytania odnoszące się do nich samych. Znajomość swoich mocnych i słabych stron, a także ich akceptacja to kluczowe czynniki kształtujące odporność psychiczną i ułatwiające radzenie sobie z trudnościami w życiu.