Rajdy i wędrówki po górach w 2013

BIESZCZADY
Kilka tygodni przed zakończeniem roku szkolnego wyruszyliśmy w Bieszczady 23.05-30.05 na tygodniową wędrówkę od Komańczy do Ustrzyk Górnych. Ogromne błoto nie pozwoliło nam przejść Chryszczatej (997 npm). Przetransportowaliśmy się do Cisnej skąd już bez przeszkód realizowaliśmy swój plan. Weszliśmy na Jasło (1153 npm) i Okrąglik (1101 npm). Do Dołżycy dojechaliśmy ponad 100-letnią kolejką bieszczadzką skąd brodząc w błocie co najmniej do kostek doszliśmy do Jaworca. Stąd przeszliśmy do Połoniny Wetlińskiej na Smerek (1222 npm). Dalej przez Wetlińską, Berehy Górne, całą Połoninę Caryńską, Tarnicę - najwyższy szczyt Bieszczad(1346 npm), Bukowe Berdo do Ustrzyk Górnych. Po drodze nocowaliśmy w schroniskach górskich o niepowtarzalnej atmosferze, gdzie króluje gitara i śpiew. Pogoda różna, ale widoki, które się odsłaniały rekompensowały wszystko.
Uczestnicy rajdu: Doda Kasia, Brzózka Kamila, Dyndul Natalka, Siwołowska Gabrysia, Lichacz Kasia, Bilecka Aneta, Chomicz Zuzia, Aftyka Iza, Dąbski Maciek, Mieruński Patryk, Leszczewski Patryk, Gostomski Bartek, Lula Witek, Milewski Damian oraz ja, która zorganizowała ten rajd, Maria Bielińska.

TATRY ZACHODNIE I WYSOKIE

Ostatni tydzień wakacji ,,Dreptusie” wędrowały po Tatrach 25.08-1.09. Jak zwykle dojechaliśmy pociągiem do Zakopanego. Następnego dnia zaczęliśmy trekking od Dol. Chochołowskiej oczywiście z przewodnikiem tatrzańskim i ratownikiem TOPR w jednej osobie Tomkiem Wojciechowskim, który prowadzi nas już od 12 lat! No to wracając do rajdu napiszę na jakie szczyty weszliśmy po kolei i już: Grześ (1653 npm), Rakoń (1879 npm), Wołowiec (2064 npm), Rohacz Ostry (2084 npm), Łopata (1958 npm), Jarząbczy Wierch(2137 npm), Kończysty Wierch (2002 npm), Trzydniowiański Wierch (1758 npm), Bystra (2248 npm) – to były Tatry Zachodnie. W Tatrach Wysokich odwiedziliśmy Dolinę Pięciu Stawów przechodząc przez trudną drogę łańcuchową – Kozią Przełęcz (2137 npm). Punktem kulminacyjnym rajdu było wejście na Rysy (2499 npm) trudniejszą drogą, tzn. od strony polskiej.
Uczestnicy rajdu: Chomicz Zuzia, Aftyka Iza, Hnyłycia Marta, Kaźmierczak Ania, Lichacz Kasia, Dąbski Maciek, Milewski Damian, Mieruński Patryk, Leszczewski Patryk, Mirosław Sroka – opiekun, Maria Bielińska – organizator i opiekun rajdu.