historia 3 672x3501 kwietnia 2022 r uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku wzięli udział w żywej lekcji historii, którą poprowadził Teatr Historyczny Jacentego Ordowskiego z Gniewa.
Spektakl „Wojna obronna Polski w 1939 r. i major Hubal” przypomniał bolesne fakty naszej historii, jak: okoliczności agresji na Polskę, jej przebieg oraz najważniejsze bitwy kampanii wrześniowej, m.in. Westerplatte, bitwa nad Bzurą, obrona Warszawy.
W trakcie lekcji uczniowie mogli przymierzać przygotowane przez prowadzących stroje i wcielać się w różne postacie, co było niezwykłą atrakcją. Mogliśmy również obejrzeć kolekcję replik broni z czasów II wojny światowej, niejako „dotykając” historii, znanej tylko z podręczników.
galeria
 
 

biologia w praktyceBędziemy umieszczać prezentacje doświadczeń wykonanych przez uczniów naszej szkoły. Każde doświadczenie wnosi nie tylko konkretną wiedzę biologiczną ale przede wszystkim uświadamia nam, jak tę wiedzę można wykorzystać w codziennym życiu w praktyce.

Pierwsze zaprezentowane doświadczenie, wykonane przez uczennicę klasy I B Marię Jankowską ma uświadomić Wam, dlaczego robiąc ciasto owocowe z galaretką nie można wykorzystać świeżych ananasów.

>>> Doświadczenie 1

 

co2Każde pokolenie ma swoją walkę ?Ta jest NASZA! ?

✅ Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy byli aktywni w marcu odpowiadając na nasze proklimatyczne wyzwania.

✅ Nasz projekt trwa – podsumowanie w czerwcu.

✅ Dla najbardziej aktywnej klasy przewidziana jest nagroda w postaci wyjścia na kręgle ? (z dodatkową niespodzianką) ?

✅ Wyzwania marcowe aktualne są do końca miesiąca. ❗️ Już niebawem podamy kolejne na kwiecień ❗️

galeria

 

JakubWspółczesne media intrygują, dziwią, oburzają, często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości. Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Olimpiady Wiedzy o Mediach, której celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. W kolejnej, VIII już edycji Olimpiady zorganizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wraz z 15 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy – w tym Jakub Kowalczyk – walczyli o indeks na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach. Patronat nad Olimpiadą objął Minister Edukacji i Nauki.
Gratulujemy Jakubowi, który został laureatem centralnego etapu Olimpiady Wiedzy o Mediach??? 
Życzymy sukcesów na studiach o kierunku medialnym. ???   olimpiada
 

wio"Wiosna, ach to ty!", chciałoby się zaśpiewać w zachwycie! Któż z nas nie czekał na ten czas z niecierpliwością?! W ten wyjątkowo ciepły i słoneczny dzień daliśmy upust iście wiosennej energii, poprzez taniec i śpiew w wykonaniu uczniów naszej szkoły! Tylu utalentowanych, rozśpiewanych i tańczących młodych ludzi, dawno nie widzieliśmy! Na scenie szkolnej auli odbyły się minikoncerty brawurowo wykonywanych gitarowych solówek, czy znakomite popisy wokalistów nawet w języku tureckim! Jeśli zaś ktoś chciał zobaczyć na własne oczy roztańczone piękne pary, mógł to zrobić udając się na parkiet gimnastycznej sali. Tańce klasyczne, standardy, ale i zestaw awangardowych kroków były mocnymi stronami tego występu! Cały dzień sponsorował kolor zielony!⚃ zaś nad całością próbowała zapanować pani Mirosława Czetyrbok, wieńcząc swe zabiegi sukcesem!

galeria>>> Tydzień kolorów

Uczniowie I LO wzięli udział w zorganizowanych przez Uniwersytet Warszawski WARSZTATACH Z EKONOMII EKSPERYMENTALNEJ DLA LICEALISTÓW „POGROMCY MITÓW EKONOMICZNYCH”

Hasłem kursu jest maksyma Sokratesa: Poznaj samego siebie.

Celem zajęć było wykazanie przydatności analizy ekonomicznej w naukach społecznych i w codziennym życiu. Kurs opierał się na metodach ekonomii eksperymentalnej. Uczestnictwo w eksperymentach online pozwoliło uczestnikom zrozumieć, jak działa ekonomia przez doświadczanie, a nie na zasadzie zapamiętania formułek z podręczników.

W czasie 10 godzin uczestnicy poznawali prawidłowości ekonomiczne biorąc udział w eksperymentach, po których dokonywali ich analizy wchodząc w rolę naukowców. Wyniki eksperymentów były odnoszone do teorii ekonomicznej.

>>> Certyfikat

GRATULUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM

picture14 dzień marca to Światowy Dzień Liczby PI, jest więc powód do bliższego kontaktu z Królową Nauk, tym razem w nieco lżejszym tonie. Na tę okoliczność na korytarzach naszej szkoły zostały zaprezentowane plakaty wykonane przez młodzież, a przedstawiające tę wyjątkową liczbę z ich punktu widzenia. Można też było poznać wiele matematycznych ciekawostek z życia codziennego, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy. Mało kto kojarzy matematykę z oryginalnym dowcipem, można więc było pośmiać się z żartów, które do łez potrafią rozśmieszyć matematyków.
Uczniowie podczas lekcji matematyki tworzyli komiksy zawierające jak największą ilość znaków PI oraz rozwiązywali ciekawe zadania.
Klasa 3g przygotowała też na tę okoliczność ciekawe konkursy: quiz dotyczący liczby PI, doświadczalne sprawdzanie, ile pieniędzy zmieści się w szklance w zależności od nominału, a także konkurs na podanie z pamięci jak największej liczby cyfr w rozwinięciu dziesiętnym naszej solenizantki. Zwyciężczyni podała, trudno w to uwierzyć, aż 48 cyfr. Gratulujemy. Zwycięzcy konkursów zostaną nagrodzenie niepytkami.
 
galeria
maraton11 marca, zgodnie z tradycją naszej szkoły, tegoroczni maturzyści rozpoczęli maraton maturalny z matematyki. Zainteresowanie było duże - na udział zdecydowało się ponad 60 osób.
Celem tej imprezy jest zawsze wspólna nauka, rywalizacja, ale też dobra zabawa. Uczestnicy rozwiązywali zestawy zadań zamkniętych z zakresu podstawowego, a uczniowie z klas rozszerzonych próbowali swoich sił także w poziomie rozszerzonym. Okazuje się, że nawet nauka w piątkowy wieczór może być ciekawa.
 
 
 

138932637 229080615443625 4525383260319797781 nMłodzież I LO uczestniczy w bezpłatnych ,,Warsztatach ekonomicznych dla młodzieży online'' organizowanych przez Fundację Gospodarstwo Dźwiękiem i Obrazem, a wspieranych przez Narodowy Bank Polski. Warsztaty obejmują:

- Wykład z zakresu edukacji ekonomicznej na bazie prezentacji- historia pieniądza, przyczyny kryzysów ekonomicznych, rola M. Kopernika w ekonomii, rola NBP.

- Wykład - wprowadzenie do improwizacji aktorskiej. Omówienie podstawowych zasad technik improwizacji w odniesieniu do pracy zespołowej;

- Ćwiczenia praktyczne. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem współczesnych technik improwizacyjnych, które pomogą utrwalić uczestnikom wiedzę zdobytą podczas wykładu ekonomicznego oraz zwiększą ich umiejętności w zakresie współpracy zespołowej, uwzględniając zadania o tematyce ekonomicznej oraz biznesowej;

- Ćwiczenia grupowe – Dyskusja z uczestnikami po zakończonej części praktycznej, w trakcie której oni samodzielnie dokonają samooceny na temat tego, jak umiejętność improwizacji pomoże im wpłynąć na realizację celów, w tym również tych biznesowych, w przyszłości.

- Wśród uczestników każdej edycji rozlosowane są karty podarunkowej do księgarni, a każda z osób biorących udział w warsztatach otrzyma od Fundacji certyfikat w formie cyfrowej potwierdzający udział w szkoleniu.

Wykładowcy:

- Katarzyna Zielińska – Jaworska (aktorka)

- Anna Janik (aktorka)

- Ewelina Zielińska (ekonomista)

- Paweł Kuna (ekonomista)

dwutlenek weglaKlasa IIB rozpoczęła realizację projektu Dbaj o klimat - Redukuj CO2. W najbliższych dniach na godzinach wychowawczych zostaną przeprowadzone przez uczniów tej klasy zajęcia edukacyjne dotyczące projektu. W każdym miesiącu otrzymacie propozycję konkretnych działań, mających na celu redukcję CO2. Prosimy, włączajcie się do tych działań i odpowiadajcie na nie. Wyzwania możecie znaleźć na Instagramie. Na początek zachęcamy wszystkich do obejrzenia filmu legendarnego i zapewne wszystkim znanego przyrodnika - Davida Attenborough. Film o tytule Życie na naszej planecie robi ogromne wrażenie i każdy powinien go obejrzeć. Możecie również przeczytać książkę jego autorstwa o tym samym tytule z dopiskiem Moja historia Wasza przyszłość.

 

273788410 1914147318768825 8681791356670140260 n31.01.2022. Amelia Kuczyńska z klasy 2a reprezentowała naszą szkołę w XX Regionalnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek w Budrach. W kategorii "Młodzież do lat 18" zajęła III miejsce oraz otrzymała nagrodę specjalną przyznaną przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Budrach za ujmującą, niezwykłą naturalność i swobodę sceniczną. Gratulujemy!!!

 >>> Występ Amelii

 

mikołajMikołaj Laszczkowski, uczeń klasy IIIh został laureatem okręgowego etapu XLVIII Olimpiady Geograficznej.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 

 

 

 

 

35823 klimat logoDbaj o klimat – redukuj CO2
To hasło będzie Wam towarzyszyć w szkole przez cały II semestr. Mamy jednak nadzieję, że będzie to hasło przewodnie całego Waszego życia!. „Co ja jeden mogę?” – powie niejeden z Was. Odpowiemy - niewiele, ale już 40 mln Polaków może więcej - a 7,8 miliarda ludzi na Ziemi może wszystko! Zatem zaczynamy!
Szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez firmę Little Greenfinity. Klasy biologiczne - IIb oraz IIIeg uczestniczyły w warsztatach dotyczących zmian klimatycznych Efektem warsztatów jest stworzenie projektu „Dbaj o klimat – redukuj CO2” oraz jego realizacja z udziałem uczniów naszej szkoły. Projekt rusza w marcu – będziecie na bieżąco informowani o działaniach związanych z realizacją. Zdobędziecie wiedzę, umiejętności i zaczniecie działać! Od Was zależy przyszłość NASZEJ PLANETY!
galeria

e15Zajęcia praktyczne z przedmiotów humanistycznych?
Klasy 1a z panią M.Czetyrbok i 3f z panią E.Wojciulewicz odpowiadają zdecydowane "tak"!
Niesamowity spektakl w wykonaniu aktorów Gdyńskiego Teatru Muzycznego ożywił w naszych oczach "Chłopów" Władysława Reymonta, nadając powieści zupełnie nowe barwy.
Żywa lekcja historii odbyła się natomiast w Muzeum II Wojny Światowej, gdzie bezpośrednio zetknęliśmy się z tym tragicznym okresem, o którym w piękny i poruszający sposób opowiedziała pani przewodnik.

galeria

 

articleMiło nam poinformować, że I Liceum Ogólnokształcące w Giżycku zawarło porozumienie o współpracy w zakresie objęcia opieką naukową i dydaktyczną uczniów I LO z Politechniką Gdańską i Wydziałem Humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Zajęcia dla uczniów odbywać się będą na terenie uczelni oraz szkoły. Strony zaplanowały wspólną organizację przedsięwzięć o charakterze naukowym. popularnonaukowym, edukacyjnym i społecznym, służące doskonaleniu wiedzy oraz umiejętności uczniów I LO. Liczymy na owocną współpracę.

s4 dzis dzien jezyka ojczystego 1645432008 3058221 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Była to doskonała okazja, by podkreślić nieocenioną rolę języka w funkcjonowaniu społeczeństwa oraz w tworzeniu kultury narodowej. Uczniowie kl. 2b przygotowali na ten dzień różnorodne zadania, które rozwiązywali uczniowie poszczególnych klas. Mikołaj Chodorski przedstawił analizę porównawczą Rodiona Raskolnikowa (bohatera powieści „Zbrodnia i kara”) i Lighta (bohatera komiksu „Death Note”). Emocje towarzyszyły uczniom przy rozwiązywaniu quizów ortograficznych, testów o przysłowiach i literaturze, które przygotowały Natalia Barna, Karolina Błażewicz i Martyna Baran. Dziękujemy za udział.

galeria

07 lutego 2022 r. rozpoczynamy rekrutację w celu realizacji projektu:

TIK-AMY z KULTURĄ W SIECI: I LO z Giżycka

poznaje podstawy technologii komunikacyjno-informacyjnych i przeciwdziała

wykluczeniu cyfrowemu swojej kadry i młodzieży

w ramach programu Erasmus+ krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w edukacji szkolnej.

  1. Projekt jest realizowany w okresie od 31.12.2021 r. do 29.06.2023 r. (18 miesięcy) ze środków Unii Europejskiej.
  2. Udział w projekcie jest bezpłatny.
  3. Projekt skierowany jest do klas pierwszych i drugich I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku.
  4. W ramach projektu przewiduje się dwie mobilności po 10 uczniów do szkół partnerskich w Grecji: 

- Mpakogianni private school – Larysa w mieście Larisa

- PLATON M.E.P.E. School w mieście Katerini.

  1. Podczas mobilności młodzież zdobędzie praktykę w zakresie wdrażania TIK oraz szeroko rozumianej cyfryzacji, ale bezpiecznie i świadomie.
  2. Językiem roboczym jest język angielski.
  3. Ze względu na ograniczoną ilość uczniów, którzy mogą uczestniczyć w wyjazdach, traktowane są one jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.

Zapisy u koordynatorów projektu: p. Agnieszki Łobodzińskiej i p. Marioli Plaugo

ketrzynskiSzanowni Absolwenci i przyjaciele ILO w Giżycku
 
Sztandar szkoły jest już wiekowy. Staraliśmy się go odnowić, niestety, efekt nie jest zadowalający. Dlatego postanowiliśmy zakupić nowy sztandar, by poczet sztandarowy ILO godnie reprezentował szkołę.
Zwracamy się więc z ogromną prośbą o wsparcie finansowe na wyżej wskazany cel. Będziemy niezmiernie wdzięczni za każdą okazaną pomoc.
 
Wpłaty prosimy kierować na konto Rady Rodziców przy ILO w Giżycku
nr konta 90 934300050013253830000010 z dopiskiem sztandar szkoły.
 
Dyrekcja i grono pedagogiczne ILO
 
SERDECZNIE DZIĘKUJEMY ZA WPŁATY NA SZTANDAR SZKOŁY.
UZYSKALIŚMY JUŻ POTRZEBNĄ KWOTĘ.

frame 4 1158259081Wyjątkowa lekcja przyrody, odkrywająca talenty uczniów:

- Żywe obrazy

- Ekosystem w słoiku

galeria